Na tien sessies zul je het verschil voelen, na twintig het verschil zien en na dertig zul je een heel nieuw lichaam hebben’’ 

(Joseph Pilates)


De Pilates Methode is een oefenmethode voor het hele lichaam. In deze bewegingsvorm wordt gewerkt aan het vinden van de ultieme balans tussen lichaam en geest door samenhang tussen kracht, souplesse, ademhaling en controle.

Het krachtcentrum van het lijf, oftewel de buikspieren, rugspieren, binnenkant dijbeen en bilspieren, is het punt van waaruit alle oefeningen worden opgebouwd. Het resulteert in een krachtig, soepel lichaam en gestroomlijnde spieren, een goede houding en een groot bewustzijn van je lichaam. 

Na een korte warming-up van 5 tot 10 minuten volgt een serie oefeningen op een vloermat. De oefeningen worden zeer bewust, rustig, geconcentreerd en gecontroleerd uitgevoerd, altijd vanuit het krachtcentrum. Het hele lichaam komt aan bod, met de nadruk op de rompspieren. De les wordt afgesloten met een ontspanningsoefening.

Pilates geeft je de mogelijkheid om in een ontspannen sfeer te trainen op je eigen niveau. Je kunt gewoon jezelf zijn, en daarom is Pilates geschikt voor iedereen: jong, oud, man, vrouw, fit of minder fit, zelfs voor mensen met fysieke beperkingen. Je zult merken dat je conditie en souplesse snel verbeteren en dat je beter in je vel komt te zitten.

Lees verder over de resultaten en effecten van Pilates →